Wat wil je de gemeente verder meegeven over Kunst in de Openbare Ruimte?
Van "Groeten uit Oosterhout – Welk Oosterhouts kunstwerk zet jij op de kaart?"
Ga naar het project
Wat wil je de gemeente verder meegeven over Kunst in de Openbare Ruimte? Laat een reactie achter.
Reacties(30)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Cees van der Avoird
Geplaatst door:Cees van der Avoird
3 jaar geleden
Kunst moet iets uitstralen en herkenbaar zijn voor iedereen.
Profiel van Janneke Bart
Geplaatst door:Janneke Bart
3 jaar geleden
Kunst die niet direct aan een plek of gebeurtenis verbonden is, af en toe ruilen met andere kunst. Of kunst on tour bv. Een aantal kunstwerken door Oosterhout en de kerkdorpen. Ze ze een jaar of zo neer en dan weer ergens anders.
Profiel van toos enTheo
Geplaatst door:toos enTheo
3 jaar geleden
Er wordt al veel geld in kunstwerken en ruimtes voor kunstenaars uitgegeven. Hoeveel ٪ is dat van de begrotong?
Profiel van Peter Dekker
Geplaatst door:Peter Dekker
3 jaar geleden
@toos enTheo Hi,
Zie:
www.oosterhout.nl/over-de-gemeente/begroting-2023
Greetz, Peter
Profiel van Marlo van Gils
Geplaatst door:Marlo van Gils
3 jaar geleden
Dat niet alles wat een zelfbenoemde kunstenaar maakt ook gelijk kunst is. En maak een en poll met kunstwerken en verwijder de kunst die mensen niks vinden. Of het er nou een jaar of al 20 jaar staat.
Profiel van René Frik
Geplaatst door:René Frik
3 jaar geleden
@Marlo van Gils dat is dus wat het verschil maakt, jij hebt jou mening en anderen zijn een andere mening aangedaan. Dat is het mooie van kunst, dat kun je mooi vinden en niet mooi vinden.
Dus wie bepaalt wat wel of niet mooi is?
Profiel van Monique Molenaar
Geplaatst door:Monique Molenaar
3 jaar geleden
Diversiteit.
En idd een leuke route (kaart/app) om langs de kunstobjecten die Oosterhout rijk is te fietsen. Leuk voor toeristen en eigen bewoners.
Profiel van Wendy Schellekens
Geplaatst door:Wendy Schellekens
3 jaar geleden
Zorg dat alle soorten kunst vertegenwoordigd zijn.
Profiel van Jose Huijben
Geplaatst door:Jose Huijben
3 jaar geleden
Bekijk elk jaar welke kunst mag blijven en welke vervangen mag worden. Niet alles hoeft voor altijd te zijn en regelmatig iets nieuws is ook weer inspirerend voor anderen. Er zijn wel stukken die voor altijd zijn, zoals de fiets, de bromtol de annoniemen, abrahmmenbeeld enz.
Profiel van Peter Dekker
Geplaatst door:Peter Dekker
3 jaar geleden
@Jose Huijben Dat lijkt mij een goed idee.
Maar wat doe je met de kunstwerken die worden vervangen?
En wie bepaalt wat er wèl of niet wordt vervangen?
Greetz, Peter
Profiel van René Frik
Geplaatst door:René Frik
3 jaar geleden
@Jose Huijben Waarom zouden deze dan wel voor altijd moeten zijn?
Kunst is en blijft persoonlijk, de een vind dit mooi de ander dat. Dus hoe meer variatie hoe beter.
Profiel van René Frik
Geplaatst door:René Frik
3 jaar geleden
@Peter Dekker inderdaad, dat is wat ik ook al eerder schreef. Want wie bepaalt wat wel en wat niet, een vakjury zoals men snel geneigd is te roepen? En wil dat zeggen dat die er (verstand) van hebben? Nee het blijft altijd het wikken en wegen van vind ik dit mooi, en dat is voor een ieder anders. Daarom ben ik altijd tegen een vakjury. Bekijk de intentie van de kunstenaar, het onderhoud van het werk. Zoals het collectief (betonkunst Oosterhout) de werken al vele jaren lang jaarlijks onderhouden waar nodig, Dat kan van veel werken niet gezegd worden. Een werk wat onderhouden word zou in mijn beleving niet op de nominatie mogen staan om weg gehaald/vervangen te worden.
Verwaarloosde werken zoals eerder gezegd in overleg (altijd ) met de kunstenaar/maker van het werk.
Profiel van Jose Huijben
Geplaatst door:Jose Huijben
3 jaar geleden
@René Frik deze hebben al zo'n lange traditie in Oosterhout dat ze er bijhoren net zoals de Slotbossche toren. Dit gaat niet meer om smaak vind ik.
Profiel van René Frik
Geplaatst door:René Frik
3 jaar geleden
@Jose Huijben maar dat zou dus inhouden dat andere werken nooit de kans zouden krijgen om ook te blijven zoals je deze wil doen?
De Slotbossetoren vind ik toch wel echt van een ander niveau, dat is onze historie. Historie en een toeristische trekpleister in wording :-)
Profiel van Annie Ligtvoet
Geplaatst door:Annie Ligtvoet
3 jaar geleden
Willen jullie, gemeente, de plaatsing van de gedichtenboom heroverwegen? Nu staat deze boom met de tekst op een eenzaam stukje waar weinig mensen de boom zien.
Profiel van René Frik
Geplaatst door:René Frik
3 jaar geleden
De gemeente zou meer gebruik kunnen en moeten maken van plaatselijke kunstenaars, en vooral verder kijken dan de altijd maar naar voor geschoven gezichten. Het is nogal een eenheidskoek als het gaat om (veelal betaalde) opdrachten vanuit de gemeente aan wie die worden toe bedeeld. Dat is iets wat anders zou kunnen, nee wat anders zou moeten. Waarom altijd dezelfde die er simpel gezegd beter van worden.
Ja ik pleit nu even ook even voor mezelf en voor de stichting waar ik al vele jaren vanaf oprichting in zit, deze hebben werken in Oosterhout staan die een geschenk zijn aan de inwoners van Oosterhout. Daar is door niet een kunstenaar maar iets aan verdiend, nee dat is een gift in samenwerking met veelal Oosterhoutse bedrijven die de materialen gesponsord hebben.
Simpel gezegd gemeente kijk hierin eens verder dan de spreekwoordelijke neus lang is :-)
Profiel van Ik Ben ik
Geplaatst door:Ik Ben ik
3 jaar geleden
Het kan natuurlijk ook allebei
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
