Ga naar de hoofdinhoud

Pumptrack / skatebaan

Van "Skatepark Oosterhout"

Ga naar het project

Ik zou graag een pumptrack zien. Afvalt met hobbels en bobbels en verschillende bochten enz. Op camping zie ik die veldjes vaak druk bezocht, met Buitenspeeldag waren er houten hobbels en bobbels op het grasveld gelegd en dat trok ook super veel kinderen, ook in Tilburg is de pumtrack druk bezocht door kinderen, groot en klein. Zoiets lijkt me echt meerwaarde hebben in Oosterhout.


groetjes Monique

Reacties(6)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Kitty Lommers
Geplaatst door:Kitty Lommers
4 jaar geleden
Mee eens, zo'n pumptrack baan is toegankelijk voor verschillende leeftijden en altijd drukbezocht.
  • 1 like
Profiel van Pim Meelhuysen
Geplaatst door:Pim Meelhuysen
4 jaar geleden
@Kitty Lommers Is in de vorige fase al uitgebreid aan bod geweest. Gemeente Oosterhout schreef: "Met het project skatepark willen we een voorziening aanleggen waarop meerdere leeftijdscategorieën en Urban Sports terecht kunnen. Voor nu richten we ons dan ook op een multifunctioneel skatepark voor verschillende doelgroepen en niet op specifiek een pumptrack. Wellicht kan er in de toekomst gekeken worden of een pumptrack in het skatepark kan worden meegenomen. Voor nu is dat nog te vroeg en te onzeker. Ook omdat dit extra kosten met zich mee zal brengen."
    @Pim Meelhuysen ja zonde want denk dat een pumptrack echt veel kinderen zou aantrekken… ik was een keer in Tilburg bij de pumptrack en was echt super druk met jonge en oudere kinderen/pubers/jong volwassenen.
    • 1 like
    Profiel van Pim Meelhuysen
    Geplaatst door:Pim Meelhuysen
    4 jaar geleden
    @Monique van Gaal Persoonlijk denk ik dat een skatepark veel meer kan bieden dan een pumptrack en ben daarom ook erg blij met de reactie van de gemeente. Een skatepark trekt een veelvoud aan urban sports. Het is een plek waar beginners tot gevorderden terecht kunnen. Het element "snelheid" is in een skatepark in een veel mindere mate aanwezig en daardoor veiliger. In plaats van een eenrichtingsweg, kun je in een skatepark alle kanten op. Ik ken meer dan genoeg akelige verhalen van aanrijdingen, ook in mijn eigen vriendengroep. Geef mij maar een skatepark, eentje waar Oosterhout en de wijde omgeving trots op kan zijn. Buiten dat, helemaal prima als mensen zich hard maken voor iets anders, more power to you!
    • 2 likes
    Profiel van Kitty Lommers
    Geplaatst door:Kitty Lommers
    4 jaar geleden
    @Pim Meelhuysen dank voor het delen.
      Profiel van Kitty Lommers
      Geplaatst door:Kitty Lommers
      4 jaar geleden
      @Monique van Gaal die ervaring heb ik ook. Wij gaan ook vaker naar Tilburg vanwege die baan. Het viel mij op dat de kinderen het onderling allemaal heel goed regelen. Af en toe 'blokkeren' de oudere kinderen even de baan zodat zij een rondje kunnen stunten. Daarna gaat alles weer mee met de stroom. Bij skateparken heb ik dat idee minder omdat daar vaak de gevorderden wat meer domineren. Ieder zijn voorkeur. Ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

        Delen

        Geplaatst door

        Huidige status

        voorgesteld

        Tags

        Cultuur, sport en evenementen