Skip to main content

Your cookie preferences - Oosterhout

Accepting cookies helps us improve this platform. Read our cookie policy.

Oosterhout Home
  • Home
  • Proposals
  • Draaiboeken
  • FAQ

Ton van der Veer

Member since April 24, 2023

All input submitted by this participant

There are 5 projects available.
Trending ideas have loaded.

Snelheid beperkingen Bavelstraat

Ton van der Veer•3 years ago Hier wordt veel te hard gereden. Motoren en snelle auto’s, maar ook erg veel vrachtverkeer maken deze straat onveilig. De straat zelf is zeer slecht, zonken in de bocht en langs de kanten. Fietsers wijken hierdoor uit naar het midden van de weg. Maak hier ook een 30 km zone van net als de rest van Dorst. Waarom moet het hier 50km zone zijn???? Dit is ook Dorst! Liefst nog een paar drempels want handhaving wordt er niet gedaan. Kan ook niet volgens mij.Drempels ter hoogte van uitrit Pim Senior, uitrit Stichting Pim, in de bocht Geerstraat/ Bavelstraat. Dat zal de snelheid remmen en het gebied veiliger maken. Dan ook graag de Bavelstraat opknappen, asfalt net als de Geerstraat zou fijn zijn. Geeft ook minder herrie.

Ook in Dorst Zuid een 30km zone net als in de rest van Dorst.

Ton van der Veer•3 years ago Ook in Dorst Zuid 30km zone maken, net als aan de andere zijde van de Rijksweg. Ook de andere kant van de Rijksweg is Dorst. In de Geerstraat en de Bavelstraat wordt veel te hard gereden. Drempels en 30km zone zou dit gebied veel veiliger maken. Zeker voor de bewoners van Stichting Pim en Pim Senior.

Snelfietspad

Ton van der Veer•3 years ago Het snelfietspad is al jaren een groot discussiepunt. Ik snap deze discussie totaal niet. Volgens mij is het verbeteren van het wegdek van het huidige fietspad tussen Breda en Dorst een simpele en goede oplossing. Ik ben zelf een redelijk fanatiek fietser en snap niet waarom dit stuk een ‘snel’ fietspad moet zijn. De route van het huidige fietspad voldoet prima, echter het wegdek is in erbarmelijke staat. Dit verbeteren is een prima oplossing voor de fietsers. Een snelfietspad langs huizen met een uitrit is zeer gevaarlijk!! Verbeter gewoon het wegdek, voor fietsers veiliger en zorgt voor begrip van de omwonenden.

Voetgangers oversteek kruispunt N282 veiliger

Ton van der Veer•3 years ago Voetgangers oversteek kruispunt N282 moet echt veiliger. De tijd om over te steken is veel te kort voor mensen die slecht ter been zijn. Dit geeft zeer onveilige rustiest. Meermalen strand er iemand op de middenberm of moet het verkeer in de remmen omdat er nog iemand op de rijbaan loopt. Het is wachten op een ongeluk….

Drukte en snelheid Geerstraat / Bavelstraat

Ton van der Veer•3 years ago De snelheid van het verkeer is in de Geerstraat en de Bavelstraat veel te hoog. Mensen denken dat ze het dorp al uit zijn en geven vol gas. Aan de Geerstraat zijn twee zorginstellingen gevestigd (Gehandicaptezorg en dementiezorg) en dit geeft zeer onveilige situaties!Daarnaast is de Bavelstraat zeer slecht, stenen ontbreken, kuilen in de weg.De oplossing zou 30km weg en drempels als snelheidsbeperkende maatregelingen kunnen zijn. Precies zoals er richting noord, tussen Dorst en Oosterhout er 14(!) liggen. Drie stuks zou richting zuid/ Bavel voldoende zijn (in de Geerstraat bij uitrit Pim Senior en bij uitrit Stichting Pim, in de bocht Geerstraat/Bavelstraat).Ook een werkzame oplossing zou zijn om verkeer vanuit Breda naar Bavel via de Akkerweg te leiden in plaats van door het centrum Dorst. 🤷🏼‍♂️
  • Terms and conditions
  • Privacy policy
  • Cookie policy
  • Accessibility statement
  • Site Map
Powered byGo Vocal formerly CitizenLab