Skip to main content

Is Slotjesveld jouw voorkeurslocatie?

From "Skatepark Oosterhout"

Go to the project

Slotjesveld is een mogelijke locatie waar het skatepark geplaatst kan worden. Het Slotjesveld ligt in het hart van Oosterhout en is centraal gelegen. Op het Slotjesveld ligt op dit moment ook een skatebaan. Zowel de huidige plek als een ander deel van de locatie bieden kansen.

 Ontwikkelingen:

-       Toekomstvisie Slotjesveld

De gemeente is bezig met een ontwikkelvisie voor het Slotjesveld. Als het gemeentebestuur kiest voor deze locatie, dan zal dit moeten worden meegenomen in de plannen van het Slotjesveld.

-       Evenementenlocatie

Momenteel vinden er evenementen plaats op locatie Slotjesveld. Als het gemeentebestuur kiest voor deze locatie, dan zal er afstemming plaats moeten vinden met de gebruikers van deze grond. Er zal dan mogelijk naar een alternatieve locatie gezocht moeten worden voor (een deel van) deze evenementen.

Beide ontwikkelingen hebben gevolgen voor de planning en de exacte positionering van het toekomstige skatepark.

Comments(13)

Commenting is not possible because this project is currently not active.
Most recent comments have loaded.
Profile of C Goossens
Posted by:C Goossens
4 years ago
Slotjesveld ligt meest centraal! Leuke combi ook met het Cruijff Court. Skaten en pumptrack met elkaar combineren zou geweldig zijn. Pumptrack baan, waarop ook skaters terecht kunnen, met wat skate ramps in het midden!!
Lekker centraal voor alle inwoners
Posted by:unknown author
4 years ago
Een kwalitatief skatepark is Oosterhout waardig. Gegeven de nog onzekere ontwikkeling van het oude Gemeentehuis terrein en de aansluiting van deze ontwikkeling op het Lukwelpark en Stadspark lijkt me het skatepark het beste passen op het kanaalterrein. Daarmee ontstaat ook spreiding in recreatief sporten. Cruyffcourt/ Slotjesveld, kinderspeeltuin/Stadspark, Skatepark/Kanaalpark en fitness route/Lukwelpark.
Super bij dat we een nieuw skatepark krijgen!!! Het is wel een must dat het van beton wordt gemaakt. ijzer is redelijk gevaarlijk. In de ochtend en avond is het skatepark glad vanwegen de condens. Slotjes lijkt mij zeker de locatie hier voor. Het ligt centraal en dicht bij het gemeentehuis. Ik skate al 7 jaar en bmx nu ook 4 jaar. Ben erg tevreden dat we een nieuw park krijgen en Oosterhout eindelijk op de kaart kunnen zetten. (Nineyards maakt de beste en veiligste skate banen voor jong en oud. Zou geweldig zijn als hun het bouwen)
Camera toezicht en spot lights zou super fijn zijn. Ook een aantal prullenbakken
Ik dacht dat de toekomstvisie voor het slotjesveld een nieuwe woonwijk was. Niet erg slim om daar het skatepark uit te breiden omdat er al één is, bovendien ligt er ook al een Johan Cruyff court. Om dit bestaande skateboard uit te breiden lijkt me niet erg slim voor de toekomst en voor de toekomstige bewoners die met al die overlast te maken krijgen.
@Stannie Koç Skatepark wat er nu staat gaat hoe dan ook weg, houdbaarheidsdatum is bereikt.
Slotjespark ligt centraal. Je kan vanaf de lege Basisschool de Biënkorf tot aan Slotjesveste de ruimte gebruiken. Als je wijkhuis Slotjes op stelten zet zodat deel scatepark overdekt is kan het intensiever gebruikt worden. Leg er een sloot omheen zodat je de toegang kan overzien en je een schaatsbaan hebt als het ooit nog gaat vriezen. Catering van de Slotjes leverd gemeente inkomsten en toezicht op!
  • 1 like
Wat mij betreft is het Slotjesveld de beste keuze uit de voorgestelde mogelijkheden. Het ligt centraal, is vanuit heel Oosterhout makkelijk te bereiken, voldoende parkeergelegenheid, makkelijk om toezicht te houden en het zal een echte eyecatcher zijn voor de stad. Een plek waar jong en oud plezier kan hebben en de passie voor urban sports met elkaar kan delen. Op de andere locaties kan uiteraard ook prima een skatepark gerealiseerd worden, maar net zoals de huidige andere skateparken, buiten Slotjesveld om, zullen deze in de loop van de jaren gewoonweg niet tot weinig meer gebruikt worden. En dat zou doodzonde zijn!
  • 2 likes
Ik denk dat dit een ideale locatie is voor het skatepark, redelijk centraal gelegen en dicht bij het centrum. Er ligt uiteraard al een klein skatepark, lijkt me fantastisch om deze uit te breiden. Ook zoals anderen al benoemen, een doorgang richting het centrum wat de zichtbaarheid en bereikbaarheid waarschijnlijk vergroot.
  • 2 likes
Slotjesveld is lekker centraal gelegen. Een uitdagende baan voor jong en oud lijkt mij hier geweldig. Ook is hier meer zicht op de baan, wat bij de andere voorgestelde locaties niet het geval is. Deze plek is voor iedereen gemakkelijk te bereiken.
  • 2 likes
Ik en mijn dochter tessa zouden het onwijs leuk vinden als het slotjes veld skatepark word. Wij wonen er dichtbij en zijn er dan ook vaak te vinden. Me dochter met der step of fiets. En later als ze groter is met skates of skateboard. Hier gaat ze een groot deel van haar jeugd " buitenspelen "
  • 2 likes

Share

Current status

proposed

Tags

Culture, sports and events