Er mogen kwaliteitseisen gesteld worden aan kunstwerken
From "Groeten uit Oosterhout – Welk Oosterhouts kunstwerk zet jij op de kaart?"
Go to the project
Wat vind jij, kies een duimpje omhoog als je het eens bent met de stelling en een duimpje omlaag als je het oneens bent. Ook kun je een reactie plaatsen en daarbij jouw stem toelichten.
Comments(2)
Commenting is not possible because this project is currently not active.
Most recent comments have loaded.
Profile of Patricia Peek-Graumans
Posted by:Patricia Peek-Graumans
3 years ago
Wat is kwaliteit? Is dat of iets "mooi" of "lelijk" is, of is dat eisen m.b.t. het materiaal waarmee iets gemaakt wordt? De zandsculpturen bijvoorbeeld gaan niet lang mee. Ik denk dat we in deze tijd duurzaamheid best toe mogen juichen en daarmee het (her)gebruik van duurzame materialen. Ook dat een kunstwerk lang kan en mag blijven staan op de plaats waar het bedoelt is....
Dus: wat is "kwaliteit"?
Profile of René Frik
Posted by:René Frik
3 years ago
Nee dat vind ik niet, want wie bepaalt de kwaliteit van een kunstwerk? Dat is een zinloze discussie, dat is een kwestie van je vind iets mooi of je vind het niet mooi. Dat doet niets af aan de kwaliteit van een werk, dan zou het puur de mening van bepaalde mensen zijn die gaan bepalen wat wel en wat niet. Zo werkt dat niet in de kunst, kunst is en moet een vrije uiting zijn en blijven. Dat zou hiermee teniet gedaan worden, en zouden er alleen maar werken van bepaalde kunstenaars geplaatst worden zoals al vele jaren in Oosterhout is gebeurd. En dat is niet goed.
Share
Posted by
Current status
proposed
